A regisztrációval elfogadod a Felhasználási feltételeket.

Menü
Martion Szerepjáték - valósidejű, fantasy alternatív jelenben játszódó fórumos szerepjáték

Útmutató a Martion Szerepjátékhoz

Sárkánynevelde

Súgó és használati útmutató

Bevezető

Ebben a rövid leírásban minden nyilvánosan elérhető információt megtalálsz a Martion Szerepjáték Sárkánynevelde játékáról. A játék célja a szórakozás, szórakoztatás, hogy kellemesen eltölthess néhány percet, felszabadítson, kikapcsoljon, ha nincs időd hosszabban játszani vagy éppen egy hosszabb lélegzetvételű játékban áll be egy kis szüneted. Ezen kívül a Sárkánynevelde témát, szerepjátékost eseményt ad a Martionos karaktereknek, amire a játékban bármikor hivatkozhatnak. A játék egyik kihívása fokozatosan felfedezni a játékban rejlő lehetőségeket, megismerni, hogyan lehet jól felnevelni, majd idomítani egy sárkányt. Ennek a leírásnak sem célja a játék teljes mélységeinek bemutatása, csupán az, hogy az alapvető információkat egy helyen rendszerezve eléd tárja.

A játék kezdete

Minden Martionos karakter igényelhet magának egy sárkánytojást (ez azt jelenti, hogy aki aktívabb a Martionon és esetleg több karakterrel rendelkezik, több sárkánya is lehet - ezért cserébe bizonyos korlátozásokkal kell szembenéznie, de erről később). A Sárkánynevelde linkjére kattintva, egy rövid hangulatfestő írás után egy linkre kattintva igényelhetsz magadnak tojást. A rendszer 10 nevet tár eléd, és ezek közül választhatod ki a saját sárkányod. Az oldal újratöltése nem ad 10 újabb nevet, egy karakter ugyanazokból a sárkányokból választhat. A nem és a küllem ekkor még nem ismert - tojás lévén. A név kiválasztása után azonnal a Sárkányod lapján találod magad. A 10 nevet véletlenszerűen választva kapod egy sárkánynév-adatbázisból, mely jelenleg is többszáz nevet (jelen leírás alkotásakor 400+) tartalmaz és folyamatosan bővül.

A Sárkányod oldala

Itt a legszembetűnőbb természetesen a sárkányodat, illetve tojásodat ábrázoló kép. Minden tojás rendelkezik valamilyen színnel. A kép fölött találod kiírva kis barátod nevét - amit az imént választottál neki -, alatta pedig a korára és a méretére vonatkozó információkat. Ezeket két link követi, könyvtár és tárgyaid, amikről a későbbiekben részletesen szó lesz. A sárkány kék keretében alul találhatod az egyik legfontosabb mérőszámot játékodhoz: a kis gömbben lévő fekete szám mutatja meg, hányszor foglalkozhatsz még sárkányoddal, mielőtt pihenésre lenne szüksége. Azt, hogy mennyire kipihent, a gömb előtt lévő csík mutatja meg: amikor a csík eléri a gömböt, a pontok száma egyel növekszik, az idő pedig előről indul.
A játék kezdetén 6 pont áll rendelkezésedre, és normál esetben két óra elteltével kapsz vissza egy pontot. Ha nem lépsz be minden két órában (pl. mert alszol) akkor sincsen gond, a rendszer legfeljebb 18 pontot, vagyis 36 órányi töltődést eltárol neked, hogy a következő belépésedkor eleget tudj törődni sárkányoddal.
A jobb oldalon találhatod azokat a tevékenységeket amiket éppen tehetsz a játékban, a sárkányoddal. A "Mit szeretnél tenni?" feliratú legördülő menüből választott minden cselekvés, egyel csökkenti a rendelkezésre álló pontjaid számát. Miután kiválasztottad a cselekvés fajtáját, ki kell választanod, hogy a fajtán belül pontosan mit kívánsz tenni.

  • Törődés: a legegyértelműbb cselekvés. Ezt válaszd, ha időt szeretnél eltölteni sárkányoddal, mint szerető gazdája.
  • Vizsgálat: A sárkány megismerésének gyakorlati módja. Ilyenkor tevékenyen, őt is bevonva próbálsz meg minél több információt szerezni kis kedvencedről.
  • Kutatás: A sárkány megismerésének elméleti módja. Minden egyes kutatással töltött cselekvés egy kutatáspontot jelent számodra. A kutatáspontokat beváltva (részletesen később) bővítheted a könyvtáradat és így juthatsz egyre több elméleti tudáshoz lényedről.
  • Komponensvásárlás: komponensek... vajon mire lesznek jók? Mindenesetre, nem kerül semmilyen pénzbe - csak egy cselekvéspontba - és vehetsz egy komponenst.

A fentieken kívül léteznek még rejtett, vagy csak bizonyos időszakban, állapotban elérhető cselekvések. Ezekre itt nem térünk ki, a játék során majd megismerheted és kitanulhatod őket. A cselekvések eredményeképp mindig kapsz valamilyen szöveges választ, hogy milyen eredménnyel járt, amit választottál.
A cselekvések alatt találod a kutatáspontjaidat, illetve elköltésük lehetőségét. Legfeljebb 12 pontot raktározhatsz el. A könyvtárban több, mint száz (és számuk folyamatosan bővül) információ található, mindegyik egy 1 és 10 közötti pontértékkel rendelkezik. Csak írd be a mezőbe, milyen értékűt szeretnél venni (természetesen nem vehetsz nagyobbat, mint amennyi pontod van), kattints az OK gombra, és máris könyvtáradban találhatod az új információt. Az aki kikutat a könyvtárból mindent, minden információval rendelkezni fog arról, hogyan kell optimálisan nevelni egy sárkányt. Ha netán előfordulna, hogy az adott pontértékből már az összes információt megszerezted, akkor olcsóbb pontértékű információt ad számodra a rendszer (és természetesen kevesebb pontot von le) vagy szól, hogy kifogytunk az információból - több pontot kell gyűjtened egy könyvtárazáshoz.
A jobb hasáb alján találhatod vendégeidet, róluk is később lesz szó, ahogy arról a két linkről is, ami legalul, a bal oldalon található: Statisztikák, Sárkányok listája.
Meg kell még említeni, hogy minden egyes oldaltöltéskor, a játék egy újabb színesítő elemével ismerkedhetsz meg. Ezeket minden esetben dőlt betűvel írva találod ezen az oldalon.

Beállítások

A sárkányod nevére kattintva érheted el őket. Jelenleg két opció áll rendelkezésedre, mind a kettő azon az oldalon ki van fejtve részletesen, itt csak a fő elemeiket emeljük ki.
Fagyasztás: ha 36 óránál többet leszel távol sárkányodtól, akkor a biztonsága érdekében lefagyaszthatod, ezzel megvédve minden külső hatástól. A 36 óra alatt nem fogsz tudni belépni hozzá, semmilyen módon.
Szín mutatása: ezzel megengedheted más karaktereknek, hogy lássák a sárkányod színét.

Könyvtár

A Könyvtárban gyűjtöd a Sárkányodról felhalmozott tudást, amit a kutatással, pontosabban a kutatáspontok beváltásával szerzel meg.
Minden bejegyzésről kiírjuk, hogy mikor szerezted meg, a szövegét pontosan, ezen felül az értéket, ami annyi pont, mint amennyit költöttél rá. Ezen kívül, minden könyvtárinformáció rendelkezik egy rejtett értékkel, ami pedig nem más, mint a tallérban, dukátban és garasban kifejezett eszmei értéke. Ennek a statisztikáknál van szerepe.
A könyvtárban található információidat bármelyik típus szerint, oda-vissza rendezheted.

Tárgyaid

Ebben a listában megtekintheted az eddig megszerzett tárgyaidat típus és ABC szerinti sorrendben. Azt is láthatod, hogy melyikből hány darabbal rendelkezel, és ha valamelyikkel valamilyen speciális művelet végezhető, akkor egy legördülő menü fog megjelenni alatt, amivel a műveletet kiválaszthatod.
Ha egy tárgy fölé viszed az egeret, megjelenik a leírása, amennyiben tartozik hozzá.

Vendégek & Látogatás

Az oldaladon láthatod a sárkányod utolsó öt vendégét. Két opció lehetőséges: valaki megnézte és valaki meglátogatta a sárkányodat. Minden embert megjelenítünk itt, aki megnyitotta a tojásod oldalát, ők alkotják a megnézte opciót. Te is ugyanígy látszol másoknál.
Minden karakternek minden órában egyszer lehetősége van arra, hogy ne csak megnézzen, hanem meglátogasson egy sárkányt. Ekkor mindkét karakter és sárkány profitálhat ebből, és a vendégek listában nem megnézte, hanem meglátogatta opció fog szerepelni, mégpedig dőlt betűvel. A saját oldaladon találsz egy Korábbiak feliratú linket a vendégek alatt. Ha ezt megnyomod, akkor visszalapozhatsz a korábbi vendégekhez. Ha a lista végére értél, akkor egy véletlenszerű tojás linkjét kapod, és szintén ez a link jön ki, ha még senki nem látogatott meg, mert a legbiztosabban úgy lehet látogatókat szerezni, ha te is meglátogatsz másokat.

Vendégség

Ha rákattintasz egy másik sárkány nevére bárhol az oldalon, akkor megtekintheted a lapját. Itt láthatod a méretét, korát, valamint a színét akkor, ha a sárkány gazdája ezt engedélyezte, ahogy te is megteheted ezt a beállítások oldalon.
Ha az elmúlt egy órában még nem látogattál meg másik sárkányt, akkor megjelenik a látogatás gomb ikonja. Használat után a gomb eltűnik, ez jelzi, hogy a látogatás sikeres volt, a vendégek között lévő szöveg pedig frissült.

Statisztikák

Egy egyszerű lista néhány hasznos és érdekes adatról.
Magyarázatra talán csak a könyvtár pénzben kifejezett értéke szorul. Ahogy a könyvtárnál már említettük, minden adatnak, ami szerepel ott, létezik egy rejtett, tallérban, dukátban és garasban kifejtett értéke. Ezek összesítése adja meg a legértékesebb könyvtár adatot.

Sárkányok listája

Ezen az oldalon 12-esével felsorolva találhatod meg a többi sárkányt, illetve a sajátodat a többiek. A lista sárkánynévre kereshető és névre, korra és a gazda nevére sorrendezhető oda-vissza (válaszd egymás után kétszer ugyanazt a rendezést a sorrend megfordításához. Megnézheted a sárkányokat és a gazdájukat is erről az oldalról.

Szabályok

A játék egyik legnagyobb érdekességét az jelenti, hogy nem lehetsz benne biztos, hogy mit kell csinálni. Mindazonáltal, szeretnénk, ha a Sárkánynevelde segítené a Martion játékterén zajló játékokat új beszélgetési téma hozzáadásával, ezért bátorítunk mindenkit, hogy a játékban cseréljen információkat a sárkányokról. Amennyiben úgy gondolod, hogy elakadtál, érdemes megnézni a többi játékos által készített kézikönyvet, de még jobb, ha a régebbi sárkányokkal rendelkezőktől kérsz segítséget.
Fontos, hogy a játék jelenleg Béta verzióban fut, azaz tesztelés fázisban van: számos funkcióval bővülni fog, illetve a használat során bármikor előfordulhatnak hibák (és elő is fognak). Az is megeshet, hogy a végleges játék felkerülésével egy teljes lenullázás is történik.