A regisztrációval elfogadod a Felhasználási feltételeket.

Menü
Martion Szerepjáték - valósidejű, fantasy alternatív jelenben játszódó fórumos szerepjáték

Útmutató a Martion Szerepjátékhoz
Fejlesztői Találkozó - Összefoglaló
2012.03.27. 02:18:01

A találkozó fejlesztései a hír végén találhatóak!


Bár, már hónapok óta hirdetve van az esemény, szeretnénk felhívni minden kedves Játékosunk figyelmét arra, hogy március 16. - 17.-én főleg a Martionról, a jövőjéről szeretnénk beszélni, illetve pár személyes gondolat is terítékre kerül majd élő, budapesti találkozónkon.
Az aktív játékosainkat szeretettel várjuk, ahogy minden új, vagy régi érdeklődőt is. Szeretnénk egy személyes hangvételű esemény elé nézni. TE is fontos vagy, gyere el!

Az esemény tartalma:
(Súlyozás a helyszínen megjelentek igényei szerint)
  • Az ÁlomVilág Szerepjáték
  • ÁlomVilágos élő rendezvények (táborok, találkozók, élő szerepjátékok)
  • Martion Szerepjáték
  • Sárkánynevelde (MyDragon)
  • minden további jelenlegi vagy jövőbeli ÁlomVilágos projekt.

Helyszíne és időpontja:
(Az esemény nyílt, ki-be járás természetesen lehetséges, az érdeklődők ideje függvényében. Egy-két óra is hasznos lehet!)
  • Előreláthatóan a Cantina Club, de a hely a jelentkezők függvényében még változtat.
  • Péntek: 12:00 - kifulladásig.
    Szombat: 11:00 -16:00 ~17:00

További információk, elérhetőségek:
  • Vidéki érdeklődőknek igény szerint szállást biztosítunk, úgyhogy bátran jöhetnek olyanok is, akik nem Budapesten élnek. Előzetes jelzést kérünk az elszállásolás megszervezésének érdekében.

  • E-mail: meselo@alomvilag.hu, mcload@alomvilag.hu
  • Telefon: 36(70)-367-19-19

Kérünk mindenkit, aki tudja, hogy jelen lesz, jelezze azt itt, a hír alatt, illetve a találkozó Facebook eseményén!

Várunk mindenkit!
A Mesélők (Carrie, Kassie, Manassé, Mc)



---------- Martion Szerepjáték Fejlesztése ----------

Súgó, tanítás és impresszum:
A mostani Szerepjátékról menüpontot Súgó néven fogjuk majd feltölteni, azon belül pedig a jobb eligazodás érdekében három altémában böngészhetnek majd a felhasználók
- Világleírás: A Világleírás kis bővítéssel meg fog egyezni a ma is olvasható információkkal a Martion szerepjáték világáról.
- Könyvtár: A Könyvtár minden a világleíráshoz szervesen kapcsolódó, felnőtt karakterek és usereik számára a mágiahasználathoz, és mágikus kondíciókhoz elengedhetetnen információkat fogják tartalmazni (a Króniák is).
- Szabályok (Játéktér használata, karakter és fejlődés): A Szabályok fognak kapcsolódni az oldal használatához, a funkciók leírásához, illetve különös tekintettel a Játéktéren való játék, és etikett leírásához.
- Dolgozunk egy "Impresszum" - menüpont megalkotásán, ahol az oldal főbb adminisztrátoraival ismerkedhettek meg.

Tanítás:
A tanítás diák karakterek számára Tankönyvként fog megjelenni, tárgykörök szerint, hozzájuk kapcsolódóan választható típusú házi feladatokkal. (A házi feladatok elvégzésével később tapasztalati pontok szerezhetőek) A Tankönyv a felnőtt karaktereknek a Könyvtár információiba bele lesz foglalva, elérhető lesz.
A Tankönyv, a Könytár más részeihez hasonlatosan a Világleírás információinak kiegészíteként lesz elérhető.

Többszintű mesélői rendszer:
Eddig az oldalon kétszintű mesélői rendszer működött, amik Ösvénymesélőkből és Mesélőkből álltak. A játékunk kibővülésével, a felnőtt karakterek regisztációjának fellendülésével azonban indokolt lett mindennek a kibővítése. A rendszer a következőképpen fog kinézni:
  • 1. Mesélők: Tapasztalt játékosok, feladatuk a karakterektől függő és független történések koordinálása. A karakterek magas szintű ellenőrzése, moderálása, nagymodulok (minden karaktert érintő történetek) mesélése, NJK-k kezelése. Fő feladatuk az élményteremtés, és a világ szálainak mozgatása. Minden szituációba van beleszólási joguk, ám minden helyzetben az adott játék világba illését és realitását kell kontrollálniuk (halálról, sérülésről is dönthetnek). Felügyeletük van a többi mesélő szint fölött.
  • 2. Kismesélő: A Kismesélő jogilag az ösvénymesélő és a Mesélő között helyezkedik el. A Martionon kívül bárhol kezdeményezhet játékteremtést, ennek azonban már megvannak a maga korlátai. A Kismesélő nem élet és halál ura, a karakterek életét nagyban befolyásoló tényezők sem tartoznak a hatáskörébe (pl csonkítás, karakterhalál). Döntéseit - egyes szélsőséges esetekben - a Mesélők felülbírálhatják. Alapvetően az ő célja is az élményteremtés, de inkább a hétköznapi szituációkra korlátozódik a munkája.
  • 3. Ösvénymesélők: A Martion Mágustanoda területein (fórumtémáiban) kis kaliberű, diákoknak szóló kalandok mesélése. Mind a négy ösvény rendelkezik hozzáféréssel, amit az adott vezetőség oszt ki az érdekelt tagoknak. Az adott mesélők más ösvény diákjainak is mesélhetnek, ám az ösvényspecifikus témákban nem. Az ösvénymensélők továbbá jogosultak az adott ösvény szellemét is megszemélyesíteni.
  • 4. Alkalmi mesélő: A Kismesélő és az Ösvénymesélő szintű poszt egy-egy alkalomra, kalandra megpályázható lesz. Ennek feltétele a kaland részletes leírása, amelyben a pályázó tanúbizonyságot tehet íráskészségéről, és történetvezetési képességeiről.
  • + Nem Játékos Karakter regisztráló:
    A nem játékos karakter (NJK) Alkalomhoz vagy helyszínhez kötött személy, aki a világ szerves részét képezi, ám nem főkarakterként funkcionál, azaz irányítója a Mesélő. Esetleges karakteréhez, megalkotott helyszínéhez köthető (rokon, boltos, politikus, munkatárs, stb). Az NJK regelő bevezetésével megadjuk a lehetőséget a játékosoknak, hogy egyes karakterekhez, helyszínekhez kapcsolódó NJKkat beküldjenek. Ebben az esetben az NJK-t alkalomszerűen az igénylő is használhatja, ám a beküldéssel tudomásul veszi, hogy a leírás alapján a Mesélők ugyanúgy bármikor játszhatnak vele.
    NJK nem főkarakter, alkalmi megszemélyesítés, főkarakterként való alkalmazása a hozzáférés lecsatolását vonhatja maga után.


---------- Asztali szabályrendszer fejlesztések ----------
  • Rúnák:
  • Bármilyenszinten fel lehet rajzolni, az elkészítési időt befolyásolja. Elkészítési időt még meg kell határozni. Nem működhet jártaság alapján a rúna. Minél magasabb a rajzolás, annál gyorsabban lehet létrehozni. Ezt kiválthatja bűbáj, ugyanilyen 1 fp szinten. Nem függhet az rni az idézéstől --> egyszerű működésű rűnát is lehet nehezen feltölteni
    Pl.:
    - Tűztől való védelem E --> MINDEN tűztől L
    - NAGYON bonyolult, minden átoktól védjen L --> de csak enyhe szinten E
    - Helyzeti példa: Rúfusz keresi Romolust --> viszonylag egyszerű, keresni valakit bpi területen K --> a lehető legmagasabb fokon H

    Rúna hatása kétféle lehet: - azonnali
    - tartós
    Azonban szintén kétféle a működésbe lépésének ideje: Azonnali vagy visszacsatolásra váró - gyakorlatilag a visszacsatolásra várók a legjobb részei, legnagyobb előnye a rúnázásnak Pl.:
    - Tűzgólyókatapult (Riusz kezén) - azonnali/azonnali, amint feltölti, kirepül
    - Auralátás - tartós/azonnali - azonnal létrejön, amint feltöltik, de sokáig tart
    - Tűzcsapda - azonnali / visszacsat - ha belelépnek, elsül
    - Dermesztőcsapda - tartós/visszacsat - ha belelépnek, fogvatartja az illetőt
    Összekapcsolás csak akkor kerül többe (+fp), ha kész rúnához teszünk hozzá újat. Ne fp-kkel, célzámokkal számoljunk. Ránézésre N-nek, vagyis 18 pontnak mondanám a példarúnát.

    Kitalálás: 4 - aurából egy információból, 0 hatókörben (értelemszűern az auralátás erősségét is lehet növelni - ha esetleg valaki elrejtené) -- 4 - legkisebb távra -- 1 - összekapcsolás a lakásbéli rúnával -- 4-es kitalálni a tűz kilövését, de 8-as szinten szretnék tűzgolyót kilőni - 8-at tűzre == 13 a kitalálás, 17 a feltöltés

    Öntöltők: Akksi. Akksi annyit tölt, amennyiben kerül

  • Képzettségsegítő rendszer a szükséges helyett pluszt ad hozzá:
    A hasonlónak/segítőnek megjelölt képzettség fáradáspontjának megfelelő pontot ad a próbához Pl.: - Szúrófegyver kés - képzettséggel is lehet használni kardot. Ha előbbiből megdobom a 30-as célszámot, akkor 8 fp-t kell levonnom, de 8 ponttal segítettem a kardhasználatot
    - Átváltoztatórúna - ha a rúna végeredményül átváltoztat valamit, akkor pluszt adhat az az átváltoztatás értéke
    - Orvoslás - anatómia
    - Rúnához viszont nem feltétlenül adhat a mágiaelmélet, hiszen a rúna a programozás, a mágiaelmélet pedig a mágia működésének ismerete, ami ebben az esetben nem segítség

    Ajánlat az időre
    célszámonként 3p
    4 - 12p
    30 - 90p
    fp-nként 15p
    4 - 15p
    30 - 120p
    (Gyakorlati példák mindenképpen kellenének)

    Mentálkapocs megoldási lehetőségek: 1. mindenkinél van kicsi rúna, amit n fp-ért összekapcsolnak. Négyen vannak, mindenkinél egy 8-as távig működő (városon belüli) rúnja van.

  • Manaháló: Kimerül-e a manaháló, ha tömeges varázslások történnek. - kimerülés, feltöltés

  • Nyugati mágiák újragondolása: Pl.: merőleges dimenzióba átjutás igézés--> hasítja a teret, azonnali démon hazaküldése automatice - átok, ha nem egyezett bele. Démon áthívása - átok

  • Varázstárgyak:
    - "hordozható rúna" - tárgy egyszerűen rúnakörrel
    - Klasszikus varázstárgy: bűbáj, ami varázstárgyat hoz létre (képessé teszi a mágia befogadására, ami lehet BÁRMI). Varitárgyism (mit akarok vele csinálni) + bb(alkalmassá teszem) + idézés (aktiválom). Ezen túl az erősségét a megfelelő komponensek ezek módosíythatnak közben (Komponenstan, barkácsolás, ha beépítős)

  • Elemisták: Az elemisták árnyalatainak megfogalmazása. Mi az amit minden erőbefektetés nélkül tudnak:
    - Érzékelés
    - Létrehozás
    - Mozgatás
    Árnyalások:
    - Mániák
    - Fóbiák
    - Szakmák

Megosztás a Facebook-on
Hozzászólások
Hajdú Lilla Alíz, lorton | 2012.03.17. 21:43:23
Én folyton félre kattintok karakterügyileg. :D Úgy megszoktam már a helyüket. :)
Az összefoglalót pedig köszöntöm én is. ^^
Válasz erre
Kruppa Erzsébet, felnott | 2012.03.17. 19:44:26
És tényleg. Franc, pont múltkor szöszöltem vele, hogy sorrendbe teszem őket magamnak valami miatt. :K
Válasz erre
Kaszás Adrienn, felnott | 2012.03.17. 19:41:52
A karakterlisták pedig ABC rendezésben a bejelentkezésnél. *-*
Válasz erre
Kruppa Erzsébet, felnott | 2012.03.17. 18:32:19
Köszönjük szépen az összefoglalót. ^^
Válasz erre
Niko, tanar | 2012.03.15. 11:49:37
Az érdi delegáció ezúttal kétszemélyes lesz. :)
Válasz erre
Antal Rudolf, felnott | 2012.03.15. 11:44:02
Benézek pénteken, de 4-5-ig szándékozok csak maradni. :) Utána induló haza, szóval szombaton biztos nem megyek.
Válasz erre
Cirill, karpena | 2012.03.15. 10:26:41
Egyébként ez tök jó meg minden, csak épp egy olyan szakaszát élem az életemnek, hogy majd minden dátum rossz. Valami összefoglalóra/jegyzőkönyvre lehet számítani? Érdekelne, hogy mi lesz, mire juttok.
Válasz erre
 

Friss hírek (új, összes, archívum)
Utolsó órák
  • Jelenleg nincs olyan friss óra a saját évfolyamodon, aminek még nem oldottad meg a házi feladatát.