Súgó
A Martion Szerepjáték oldalán szerepjáték folyik. Ez egy közösen megformált világ, amiben a játékos - vagyis Te - egy, vagy akár több karaktert (a játék világában élő szereplőt) személyesít meg, minden részletében. A játék írásban zajlik, egy fórumon, amit Játéktérnek nevezünk, ezért magát a játékot leginkább úgy lehet elképzelni, mint egy többek által írt, folyamatos, hosszú regényt. Írásos formájához mérten többnyire az irodalmi stílus - vagy legalábbis a választékos megfogalmazás, leírás a jellemző rá. A szerepjáték középpontjában a megszemélyesített szereplő (karakter) érzelmei, motivációja, jelleme, fejlődése, interakciói, a többiekkel való kapcsolata és természetesen a kalandjai állnak.
Amennyiben még nem találkoztál hasonlóval, tisztában kell lenned az első, elengedhetetlen alappillérrel, ami a játék műveléséhez szükséges: A játék kezdete előtt tudatosítanod kell magadban, hogy Te (user, a felhasználó, játékos, a karakter tulajdonosa) és a Karakter (kari, ch, játékos karakter, jk) két különböző személy. Ez a kettő nem összekeverendő, és nem feltétlenül feleltethető meg egymásnak. Míg te lehet, hogy egy átlagos, barna hajú, tizenéves lány vagy, könnyen előfordulhat, hogy a megalkotott karaktered egy tizenegy éves, elsős fiú lesz. Tehát egyik sem egyezik meg a másikkal, sem külsőségekben, sőt, talán jellemben sem. Hiszen ez egy Játék, ahol megvan a lehetőséged elszakadni magadtól - ha szeretnél.
Az oldalon a játékos karaktereken kívül léteznek úgynevezett Mesélők is, azaz játékot irányító, kontrolláló, moderáló személyek (az ő karakteres nevüket a Súgó Impresszum részében találhatod meg). Céljuk a játékteremtés, annak minőségének fenntartása, a játékosok segítése. Ha a Játéktéren moderátori tag Mesélőként nyilatkozik meg, úgy a hozzászólása is "Mesélő" névvel (illetve fehér-fehér színnel) fog érkezni, és ezek a reakciók, hozzászólások a mérvadóak a szituáció, játékhelyzet értelmezésében. A mesélők megszemélyesíthetnek szereplőket (Nem Játékos Karaktereket, azaz njk-kat, mint például egy boltos, járókelő, rokon, de közös, vagyis mások által megalkotott Nem Játékos Karaktereket is), átírhatnak szituációkat, leírhatnak kalandokat, amik a karakterekkel történhetnek. Minden körülmények között az ő szavuk a döntő egy játékszituációban vagy egy azon kívüli vitában. Tanácsokkal és figyelmeztetésekkel is láthatják el a karaktereket illetve a játékosokat is.
A játékban mindezeken kívül abban is különbözöl saját magadtól, hogy egy alternatív, mágiával töltött jelen szereplőjét személyesítheted meg. Vagyis a világ állása, technikai fejlettsége, a lehetőségek a hétköznapokban közel azonosak, mivel a mágusok a varázstalanok előtt titokban tevékenykednek. Az ő világuk azonban tartogathat meglepetéseket, így érdemes alaposan elolvasni a világleírást.
Ezért is jelenthet ez a kiszakadás napjainkból jó kikapcsolódási lehetőséget számodra - ugyanakkor kihívást is.
Oldalunk ezen részén szeretnénk minden, a játékhoz kellő alapinformációt elérhetővé tenni számodra, ám, ha nem világos valami, ne félj felkeresni az oldal vezetőit vagy a régebbi játékosokat. A szabályok nem ellened, hanem érted jöttek létre. Ezért fontos, hogy próbáld meg legjobb tudásod szerint betartani az itt írásban foglaltakat. A szabályok betartása teszi mindenki számára élvezhetővé az itt töltött időt.
A Martion Szerepjáték világa szinte egy az egyben megegyezik az általunk ismert, valós világgal, azzal a különbséggel, hogy létezik a mágia. A világot elsősorban varázstalanok (talanok) lakják, akik mit sem sejtenek a mágusok és azok társadalmának létezéséről. A varázslás képességével rendelkező emberek e titkot saját kormányzatukkal és törvényeikkel őrzik, mivel igen kevesen vannak (a lakosság 0,5%-a). Ahhoz, hogy a 10-13 évesen előtörő vadmágiájukat uralni tudják, külön iskolákba (pl: Martion) járnak, melynek elvégzése után ugyanúgy érettségit tesznek, mint mások; ezt követően bekapcsolódhatnak a felsőoktatásba vagy munkába állhatnak. Egy átlagos varázsló életében a mágia, melyet varázspálcával és –igével használ, csak kényelmet és gyorsaságot jelent a mindennapokban. Vannak azonban olyanok, akik kifejezetten varázslatokkal, varázstárgyakkal, mágikus lényekkel, titkos vésetekkel, ősi tanokkal foglalkoznak.
A mágikus lények többnyire rezervátumokban élnek, kivételt a szociális, emberi intelligenciával rendelkező lények képviselnek, mint amilyenek a likantrópok (vérfarkas, vérmacskaféle), a vámpírok és a szervienseik (a vámpírok halandó szolgái) – őket gyűjtőnevükön éjlényeknek hívjuk. Saját hierarchikus rendszerük, társadalmuk a mágusoké mellett vagy épp velük együtt működik. (Hogy melyik, az az ország politikájától, berendezkedésétől függ, Magyarországon ez a máguskormány mellett, külön valósul meg.)
A játékban játszható karakterek a mágusok mellett talanok, sutták (mágikus világot ismerő varázstalanok) született mágusok, likantrópok, vámpírok, szerviensek. Az összetettebb karakterekhez érdemes az egész világleírást elolvasni, mivel igénylésükhöz ki kell tölteni egy tesztet.
Az oldalon alapvetően realtime játék zajlik, azonban fejlécek alkalmazása mellett ([]-k közötti játékinformációk) lehetséges az off-time játék is. A történések E/3-ban, *-ok között, a párbeszédek E/1-ben írandóak.
Mielőtt belevetnéd magad a játékba és megismerkednél ennek színterével, fontos, hogy tisztában légy vele, hova is érkezel, milyen világba csöppensz bele. A Martion Szerepjáték egy saját alapokon nyugvó, jelen időhöz kötött játék, ám egy alternatív valóságban játszódik, melynek fő motívuma a mágia, főszereplői elsősorban mágusok.
Gyűjteményünkben az ehhez kellő, elengedhetetlen információkat, és a játék hangulatát kívántuk szövegbe önteni.
Tartalomjegyzék
Világleírás
- A mágikus világ
- A mágusok
- A mágia működése
- Történelem és politika
- Mágia az oktatásban
- Szakmák és álláslehetőségek
- Mágikus lények
- Az éjszaka lényei
- Szótár
Szerepjáték
- Mi ez?
- Oldalfunkciók
- Karakteralkotás
- A Martion Szerepjáték szabályai
- A Játéktér és használata
- A játék
- A Martion oldalain használható kinézeti kódok és feltételek
- Függelékjegyzék
Impresszum
A Martion Szerepjáték egy játék, amely képzelőerőt, kreativitást, türelmet, és mindenek felett érettséget kíván. Az érettség egy részét az adja, hogy rájössz, a Martion Szerepjáték csak egy játék, és az itt fölvázolt emberek és helyzetek csupán a képzelet szüleményei. A való életben történt sérelmek megtorlására ez nem megfelelő helyszín. Ha vége a játéknak, kapcsold ki a gépet, és térj vissza a saját életedhez.
Ahhoz, hogy az oldalon játszhass, el kell fogadnod a felhasználói feltételeket.
Amennyiben a fent leírtakhoz tudod magad tartani, úgy jó szórakozást kívánunk!
A játékot követheted Facebookon is:
ÁlomVilág
Az ÁlomVilág weboldala nem csak a Martion Szerepjátékot nyújtja neked. A www.alomvilag.hu weboldal mely az élő találkozók és táborok szervezése mellett online useres ismerkedésre, beszélgetésre is teret biztosít a Faceboookos felületein keresztül.
Az ÁlomVilág a nyári hónapokban - általában júliusban - és ősszel, Halloween környékén táborokat szervez, általában tavasszal és augusztusban pedig élő szerepjátékon vehetsz részt. Mindig figyelmesen olvasd el a hirdetményeket!
Az ÁlomVilágot követheted Facebookon is: